21 Temmuz 2013 Pazar

TÜKETİCİ ARTIK SADECE TÜKETİCİ DEĞİL..


TÜKETİCİ ARTIK SADECE TÜKETİCİ DEĞİL..

Tüketici kavramı, değişen pazarlama tanımıyla beraber genişletti ve tüketici artık sadece tüketici olarak değil, aynı zamanda birer pazarlama ve WOM uzmanı olarak değerlendiriliyor.. Özellikle büyük ve köklü firmalar tüketiciyi kendi tarafına çekerek, hem onları hem de pazarlama aktivitelerini karlı çıkarmayı iyi biliyor.

Bunu 2 örnekle değerlendirirsek;


·     * Turkcell’in gençlere yönelik kampanyası GNCTRKCLL bu yöntemi uzun zamandır kullanıyor. Öncelikle bumubumu.com u yaratarak kampanyalarını kullanıcılarının belirlemesine olanak sağladı.


Daha sonra olayı biraz daha kapsamlaştırdı ve kendi kampanyalarını yürütecek Alışveriş Teknoloji, Etkinlik, Kariyer ve Tarife Temsilcilerini GNCTRKCLL’liler arasından seçerek hem müşteri memnuniyetini sağladı hem de  bu seçimleri yapmak için sosyal medya ağlarını kullanarak ismini başarılı bir şekilde duyurdu.


Sevgililer Günü için yaptığı kampanya ile hem sadakat ilişkisini güçlendirdi hem de merak uyandırarak, kitlesini genişletmeyi başardı.


Gençken Yapılması Gereken 100 Şey de  tüketiciyi işin içine katmak için oldukça başarılı bir projeydi. Web sitesindeki 100 maddeden birini yapıp, bunu kameraya çeken GNCTRKCLL’lilerden biri son model bir Mini Cooper kazanma fırsatı elde etti.

Bütün bu kampanyalar Turkcell’i rakiplerinden farklı kılan önemli özelliklerden biri bence.

·        Pazarlama aktivitelerinin bir kısmını tüketiciyi işin içine katarak gerçekleştiren firmalardan biri de Coca Cola Company.

Coca Cola Company, esas uzmanlık konusu Cola’yı kullanarak, içtikçe kazan mantığı ile Coca Cola Kırmızı Kasa’yı ortaya koydu. Böylece kola severler ve Coca Cola’dan vazgeçemeyenler, içtikleri pet şişelerdeki kırmızı açma halkası altındaki kodu https://www.coca-colakirmizikasa.com/ a girerek buradan çeşitli hediyeler ve etkinlikliklere davetiye kazanma şansına sahip oldular.

Burn markasının üniversite temsilcileri yani ‘Burners’lar da bu örneğe dahil edilebilir. Bu temsilciler de Burn Enerji İçeceği’nin pazarlama aktivitelerinde hem ciddi bir rol oynuyorlar ve marka bilinirliğini arttırıyorlar.

Coca Cola Company’nin olmazsa olmazlarından Viral reklamlarında kazandıkları müşteri portföyünden bahsetmiyorum bile..

Tüketicinin önemini arttıran bu örnekleri baz alırsak, markaların pazarlama aktiviteleri de ileride daha eğlenceli ve yaratıcı olacak gibi gözüküyor. Ne dersiniz?


Saygılarımla,
Berna_B_





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder