21 Temmuz 2013 Pazar

Toyota Pozitif ile Hayata Renk Kat


TOYOTA POSITIVE ile HAYATA RENK KAT 

Yenilik konusunda alanında öncülerden biri olan Toyota, yeni çevreci modeli Prius’ın tanıtımı için bütün markalar gibi çeşitli pazarlama yollarını kullanıyor. Ama ben onu diğerlerinden ayıran çalışmasından bahsetmek istiyorum.

Çevreci arabaları sıklıkla duyduğumuz şu günlerde Toyota da tam adı Prius Plug-in Hybrid olan modelini ortaya koydu. Şarj edilebilir bir batarya aracılığıyla  çalışan bu arabalar, zehirli gaz salınımı ve yakıt tüketimi problemini ortadan kaldırmayı amaçlıyor.



Klasik pazarlama methodlarının yanında farklı bir yola başvuran Toyota, hem gerilla pazarlamayı hem de sosyal sorumluluğu bir arada kullanarak yaratıcılığını ortaya koyuyor. İngiltere’de uygulanan bu kampanya insanlık ve yardımlaşma sözcüklerini hatırlatmayı ele alıyor ve Londralıları işin içinde olmaları konusunda teşvik ediyor. Sırf bu kampanya için bir internet sitesi tasarlanıyor, ve ‘Toyota Positive’ sloganıyla insanları bu site üzerinden sosyal sorumluluk ve yardımlaşma fikirlerini paylaşmaya çağırıyor. Projeleri kabul edilen kişiler Prius Plug-in Hybrid aracılığıyla bir iyilik yapma / yayma fırsatı yakalıyor.




Saatchi & Saatchi tarafından yaratılan bu proje, İngiltere’nin önemli moda bloggerlarından Caroline Burke’un katılımıyla hız kazandı. Burke, kendi dolabından derlediği retro giysileri Prius ile ücretsiz olarak dağıtacağı küçük dükkana götürdü ve  arabanın üzerinde bulunan çıkartmalar ve dükkanda verdiği mesajlarla hem projeye ve dolayısıyla markaya bilinirlik ve güvenilirlik kazandırdı.


İnsanların siteye girip, projeler oluşturmaya başlamasıyla kampanya büyüdü.

-       Free Lift Up the Hill : Bu proje kapsamında insanlar Prius araçları kullanan gönüllüler aracılığıyla bir tepeyi geçiyorlar, tabi ki ücretsiz olarak.

-      Craft Guerilla: Ufak aksesuarlar yapan bir gönüllü, bu arabayı kullanarak sanatını diğer insanlara yayıyor, onları da için işine katıyor ve ufak bağışlarla çocuklara yardımcı oluyor.

-       Musical Memories: Müzisyen bir topluluk Prius araçları kullanarak huzurevlerini ziyaret ediyor ve onlara müzik ziyafeti gerçekleştiriyorlar.

-      Yarmstorming Brixton: Saatchi & Saatchi bu kampayada, birkaç yıl önce Londra Parliament Meydanı’ndaki telefon kulübesini yün ile ören ve bu yüzden polis tarafından sorgulanan Knit The City ikilisine de yer verdi. Prius otomobiller  kampanya kapsamında ikilinin aktivitelerine hizmet etti ve birkaç hafta boyunca 150 çile yün taşıdı.  Örgüden oluşturulacak duvar grafitileri şehir yapılarını renklendirmek için bir hareket.

Hem çevre dostu bir araba üretip, hem de sosyal sorumluluk çalışmalarını destekleyen bir kampanya yürüten Toyota, rakiplerinden sıyrılmayı çok iyi başarmış. 

Saygılarımla,
Berna_B_

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder